CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 16, 2013

Tidak Sangka Datang Kembali

Senyum
Alhamdulillah
Tak tau macam mana hendak mulakan
Dahulu kita pernah bersama
Dahulu kita pernah mulakan langkah bersama
Dahulu kita pernah berjanji

Dahulu aku pernah kecewa
Dahulu aku pernah bahagia
Dahulu aku pernah senyum
ketawa
bahagia
sedih
Bersama dia


Setelah sekian lama
Hampir 5 tahun
kembali
Lama aku merenung
Lama aku memikir
Dan
Lama aku teringat kembali kisah dahulu
Entah


Kali ini amaran aku keras
Kali ini amaran aku lebih berbisa
Jangan pernah kau tinggalkan orang yang sayang diri kau semata mata untuk pergi kepada orang yang belum tentu akan sayang kau
Dan akibatnya kau kecewa
Merana bukan?


Peluang kedua
Datang sekali sahaja aku berikan
Aku tak pinta untuk kau berjanji sekali lagi
Ikhlas
Jujur
Itu yang aku pinta dari diri kau


Selebihnya aku berserah kepadaNya
Doaku agar kali ini berkekalan sehingga ke akhir hayat
Dongak  ke langit
Tarik nafas dalam dalam
Mengorak terus ke hadapan
Senyum




" Satu ketika kita tidak pernah minta cinta lama yang pernah hilang kecewa untuk kembali balik, tapi kita menanti cinta itu akan kembali kepada kita dengan hati yang tulus ikhlas dan jujur suatu masa nanti.."







No comments: