CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, April 5, 2014

Sangkal Hati

dalam banyak banyak bintang
kau yang aku pilih
dalam banyak banyak kumbang
kau yang aku pilih
dalam banyak banyak sendu
kau yang aku pilih

parut lama
jangan diusik 
parut lama 
jangan disentuh
parut lama
jangan dikikis

biarkan parut
baru kita mengerti apa itu sakit
baru kita tau betapa payahnya nak keringkan parut
baru kita mengerti apa itu maksud pengorbanan

kadang kadang langit tak selalunya cerah
mendung
hujan
kalau marah
ribut taufan segala bagai turun

kalau luka lama tu menyakitkan
jangan dibuat lagi perkara yang sama
kalau luka lama tu memeritkan
jangan diungkit lagi jiwa yang sama

kita impikan kehidupan yang bahagia
semua orang mahukan
mahu tak mahu
cabaran terbentang luas depan kita
cuma kita sendiri yang tentukan
berani melangkah
kental melawan
tabah melawan arus
atau
berpatah balik

cuma mahukan kehidupan macam dalam filem
macam menonton dalam wayang
bahagia
gembira
tiada gangguan
seronokkan?
tapi itu dalam imaginasi sendiri

realiti
aku sendiri kena berdepan
macam mana payah pun aku bangkit dulu
macam mana payah aku buang parut lama
macam mana susah aku teruskan langkah 
aku tetap takkan menoleh belakang
betapa sakitnya hati aku dulu
betapa hancurnya hati aku dulu
dan
betapa kecewanya aku dulu

cuma yang aku mahukan
hati
hati redhalah
hati jujurlah 
hati ikhlaslah.



No comments: