CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 21, 2011

Kadang-Kadang Haty Terasa-Kebarangkalian Ketidakpuasan Haty Lebih Banyak Berbanding Berpuas Haty

kadang-kadang aku berfikir
apa tujuan aku didalam satu perhubungan
kadang-kadang aku berfikir
dimana letaknya nilai satu hubungan
kadang-kadang aku berfikir
perlu atau tidak untuk aku rasa kecewa




kadang-kadang aku berfikir
perlu atau tidak untuk aku rasa kesakitan di haty
kadang-kadang aku berfikir
perlu atau tidak untuk menjaga haty orang lain
kadang-kadang aku berfikir
perlu atau tidak untuk lebih pentingkan haty dan perasaan demi menjaga haty orang lain berbanding haty orang yang kita sayang




kadang-kadang aku berfikir
kenapa aku yang perlu menerima pembalasan yang aku rasakan haty aku semakin terluka
kadang-kadang aku berfikir
perlu atau tidak aku menerima alasan yang aku rasakan dier hanya mahu menutup kesalahan atau mungkin hanya alasan yang kosong, tiada tujuan..
kadang-kadang aku berfikir
perlu atau tidak aku membiarkan haty aku terus disakiti, terus-terusan..
kadang-kadang aku berfikir
adakah ini semua salah aku?
haty bagai kaca
retak
seribu retak





setiap persoalan yang muncul
pasti akan berbalik ke atas diri aku
ya..
mungkin benar aku melawan
tapi setiap kali berlaku benda yang sama
aku orang yang pertama akan disakiti
aku cuma senyum
tahan haty
tahan marah
pendam
tapi kenapa aku?





aku tidak tahu bagaimana untuk meluahkan, tapi kebarangkalian aku lebih banyak tidak berpuas haty..
haty aku tetap haty aku
yang pasti haty aku retak
seribu retak

No comments: