CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 12, 2009

aku hanya insan yang lemah

FRIDAY: 12:04, keje ku hanya menaip..
percaya atau tidak kita didunia nie hanya lah insan yang lemah?
percaya atau tidak tiada yang hebat dari tuan punya dunia?
ya..aku tau hanya manusia yang berpikiran luas, berpikiran jelas tau akan kehebatan tuan punya dunia.

kau jangan jadi manusia yang berfikiran senteng!!
senteng dalam segala hal, senteng denga fikiran kau yang cetek..
manusia yang dirasakan hebat adalah suka melihatkan kehebatannya apabila bergaduh..
huh hebat sangatkah kau bila kau bergaduh ha? hebat sangatkah kau bila kau mencaci maki orang lain tanpa asal usul periksa kau??!!
kau belum lagi boleh dikategori kan hebat lagi..ingatlah wahai sekalian mahluk ciptaan TUHAN dunia hanyakah sementara sahaja..DUNIA NIE BUKAN KAU YANG PUNYA!!

aku dilahirkan bukan untuk berbalah dengan sesaper meskipun aku terasa bagaikan nak bagi satu tendangan yang hebat dimuka kau ketika itu tetapi aku sedar sebagai manusia yang mempunyai kelemahan, adakah aku patut berbuat begitu kepada orang yang sedemikian? orang yang berfikiran senteng!! huh..aku bukan jenis manusia yang ingin mengharapkan sesuatu yang dibalaskan dengan keegoaan manusia yang lain..tetapi aku hanya lah manusia biasa yang tunduk kepada ilahi..

jelas sekali amarah ku ini sekiranya tidak dapat dibendung mungkin akan menyebabkan satu badan kau hancur aku kerjakan! tetapi..manusia yang hidup dimuka bumi ini dilahirkan dengan satu sifat iaitu SABAR! ya..aku bersabar dengan keadaan ku begini..ya mmg betul kalau dijolok sarang terbuan maka berterbangan r tebuan tersebut mencari mangsanya tapi jangan dijolok sarang ular berbisa nahas akan memakan diri..

aku menaip bukan ikut suka tetapi aku menaip ikut firasat ku..
aku menaip bukan ikut perasaan tetapi aku menaip untuk diri aku..
aku menaip bukan untuk memcari harta bukan untuk dimegahkan tetapi aku menaip hanya untuk luahan diriku sendiri..

yang buruk itu datang dari diriku sendri dan yang baik itu datang dari ALLAH SWT..

wallahualam..

No comments: