CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 15, 2012

Kali Nie Biar Aku Yang Simpan, Kunci Aku Buang Jauh-Jauh

ingat aku simpan
aku ambik semua sekali
bukan satu dua tiga atau sampai sepuluh mahupun berjuta
tapi semua sekali


bukan sikit
tapi semua sekali
ingat semua sekali
aku simpan
aku letak jauh-jauh
kalau boleh jauh dalam 
aku simpan 
aku kunci
rapat-rapat
biar tak boleh cari
biar tak jumpa


jangan tanya mana kunci
jangan tanya macam mana nak buka
jangan tanya kenapa
dan
jangan tanya mengapa
sebab kunci aku dah campak
aku campak kt tempat yang aku sendiri takkan jumpa
dekat tempat yang aku paling susah nak cari
 

kali nie biar aku sendiri yang kunci
biar aku sendiri yang tanggung
sebab aku dah malas
penat
payah
serabut
aku serius
bukan main-main kali nie
serius




" kalau kau ok, dia ok jangan fikir negetif. Sebab benda yang kau cakap nie bukan masalah besar pun, kecik sekecik-keciknya. Kalau kau dan dia bersabar benda tak jadi masalah sebab bukan kau yang salam Tok Kadi nanti dia yang akan salam.."- abg totoq





 

No comments: