CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, September 16, 2012

Yang Ini Lari Tajuk- Okey Faham

okey yang ini memang lain dari yang lain
aku pun tak tau apehal aku tibe-tibe nak update pasal benda nie
ini untuk diri aku lar kan
orang lain aku tak tau pulak macam mana
okey okey tak nak merepek banyak
harinie cikgu athirah nak bagi tau apa yang cikgu suka dan tidak suka
okey jom! *ayat poyo mcm lar ade org nak baca belog ko nie



1. Aku suka tengok lelaki yang pakai jam, mestilar pakai kat tangan kan takkan kt kaki pulak  entah lar aku   pun tak tau kenapa


2. Aku suka tengok lelaki yang pakaiannya kemas, sempoi, rilex. senang citer tak terover sgt, bajet kpop ke apa kan hahaha *abislar abis kena band belog ko


3. Banyak orang cakap aku nie macam tak serius suka main main gelak huha sana huha sini
    kadang-kadang kawan aku pun tak tau yang aku nie serius ke tak. okeyh aku memang macam nie, orang akan nampak aku tak serius tp padahal aku memang serius cuma aku tak suka benda yang rumit. *ecehh


4. Aku tak suka lelaki yang terlampau over bila bercinta. Macam nak serius tahap dewa bila bercakap lepas tu yang paling aku tak suka bila lelaki cakap benda benda yang kau dengar rasa nak pijak jer lar dia nie. okeyh senang citer MENGGATAL. serius titik noktah

5. Jangan biarkan orang tahu yang kau nie lemah, xkira walau macam mana pun kau. Buktikan yang kau kuatwalaupun masa tu kau tengah menangis berbaldi-baldi kt umah. betul aku tak tipu, sentiasa tabah dan redha dengan apa yang berlaku.

6. Aku paling pantang kalau orang menipu. Tak kira lah menipu dengan cara yang macam mana sekali pun,memang aku hijack orang tu hidup nak nak kalau kau kena tipu bab laki. perghh kau rasa macam nak letupkan dia jer. ok fine berambus dalam hidup aku kalau aku dapat tau


7. Aku paling tak suka orang yang menyibuk. Dalam erti kata lain orang yang sibuk sibuk nak amik tau pasal hidup aku. serius aku tak suka.dan jangan sesekali kau nak buat buat tanya.


8. Aku paling susah nak luahkan masalah peribadi kt orang orang lain selain kawan baik aku saja yang aku suka luahkan masalah. Kadang kadang aku suka simpan sorang, senang tak susahkan orang lain


9. Okeyh bab yang nie macam malu sikit aku nak cerita, ish ish haha. Kalau aku bercinta cukup aku katakan yang aku tak suka kalau  bercinta setakat nak mainkn hati perasaan orang, kau setakat nak amik kesempatan ke, baik jangan sebab aku takut nanti kau yang kena balik, lebih teruk dari kau bt orang. Karma


10. Bukan senang aku nak bagi hati aku kt orang, once bila aku dah pernah rasa terduduk terlingkup tergolek aku rasa macam dah serik, serius. Tapi bila aku dah bersedia untuk menerima seseorang tolong jangan permainkan haty. Aku serius nie, curang, menggatal, penipu besar, cakap besar, serius aku tak suka. Menyampah.




Macam aku bagi tau awal awal, setiap manusia berbeza. Berbeza dari segi rasa, hati , perasaan, perwatakan.
Dah macam macam aku hadap, ada yang macam tu ada yang macam nie, benda yang dah lepas jadikan pengajaran, yang baik kita amik yang tak baik kau sepak jer jauh jauh.




**********************************************************************************

Hukum Karma bila kau aniaya orang, skg kau atas tak lama lagi jatuh lar kau nanti. Jangan salahkan hidup kau kenapa kau jadi macam tu tapi fikir balik apa yang kau dah penah buat dulu. Jangan pertikaikan hidup orang tapi pertikaikan kenapa hidup kau macam tu. Mesti ada sebab. Fikir.


-Maaf kalau terasa tersinggung menyinggung dan sebagainya, sebab dulu memang aku tak penah fikir apa pun tapi ada sebab kenapa aku jadi macam nie. Semua orang nak berubah ke arah yang lebih baik, macam tu jugak aku. Doakan aku untuk menjadi yang lebih baik, InsyaAllah-


"yang baik itu dari Allah SWT dan yang kurang baik itu dari diri aku..Wallahhualam.."

-Barakallahhu-

No comments: