CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 23, 2010

ITU R A H S I A

satu ketika dulu..

ak mcm tertanya2..eh knp ramai sgt org buat blog nie..best ker.? dlm kelas ak pn ader gak membe2 ak bt blog..hurmm pe yang best eh bt blog..ak bermonolog sendiri ketika ak di rumah sewa semasa belaja dahulu.

tp klu ak bt blog, pe yang ak nk kongsikan eh? ak de citer ke nk kongsikan? pe dier ah..ahh try jer r bt blog. 1st entry yang ak bt adalah mengenai perasaan ak ketika itu. kemudian ak menulis mengenai rakan2 rumah sewa ak. mula2 ak hanya suka2 utk bt blog nie. kadang2 3bln sekali baru ak update..kadang2 xlangsung..


makin lame dalam dunia blog, bru ak pham..bru ak mengerti tentang penceritaan di dalam dunia blog. teringat ak ketika ak sedang mengadap laptop kesayangan ak nie, tbe2 membe sebilik ak bertanya " tra, best ke bt blog nie? ak tengok ko dok siang malam ngadap benda nie, de ke org nk tgk blog ko nie? "


" asal ko ty? alar ak bt benda nie ska2 jer..psl kehidupan ak, klu org xnk tgk biar ak jer r yang tgk sorg pe ssh.." balas ak.
ya..
mmg ak akui ketika itu ak tidak paham dengan kehidupan di dunia blog..ble ak mula berjinak2 membaca blog salah seorang artis yg ak kagumi bakat penulisan dier..seorang demi seorg ak menjadi pengikut setia mereka..

dan..
sekarang baru ak pham mengenainya..ini adalah tempat ak mencurahkan segalanya..ini tempat ak meluahkan segalanya. perasaan suka, marah,benci, geram dan mcm2 lagi yang ak rsakan akn ak luahkan disini..manusia kadang2 ada yang suka menyimpan perasaan mereka, kdg ader yang suka meluahkan perasaan mereka..


tapi bg ak, blog ini seumpama nyawa ak, tempat ak mengadu serta meluahkan ape yang ak rasa, ape yang ak lihat. teringat kata2 membe ak dulu mngenai dunia blog.. " blog nie bkn tempat org selalu berfantasi ker? "


tergelak ak mendengar pertanyaan dier..HAHAHA..realiti dan fantasi adalah dua alam yang berbeza. manusia kadang2 membuat karangan berdasarkan fantasi mereka kadang2 berdasarkan realiti mereka. mcm mereka yang sedang bercinta, akan berkhayal akan berangan terlebih dahulu sebelum berdepan dengan realiti sebenar btl?


penulisan ak pn kadang2 berfantasi ke masa depan yang ak xtau akan capai ataupun tidak..realiti akan ak masukkan utk menceritakan keadaan yang sebenar untuk menyedarkan ak bahawa ak di alam realiti..


manusia mmg suka berfantasi terlebih dahulu sebelum mendapatkannye..contohnya, sekiranya seseorg itu bercerita tentang cita2nya, maka dia akan berfantasi terlebih dahulu sebelum cita2nya akan tercapai..btl?

fantasi itu khayalan..realiti itu kehidupan..

separuh hidup kita di penuhi dgn fantasi ciptaan kita sendiri..realiti kehidupan adalah corak kita ataupun langkah kita untuk mengatur lebih jauh perjalanan kita ke masa hadapan..


begitu juga dgn dunia blog..masing2 ada cara ataupun gaya mereka yg tersendiri utk menyampaikan sesuatu..tak kisah dri kata2 ataupun bahasa badan..


hurmm..pikiran masing, pendapat masing2..

xkisah lar semua tu..yang penting ak sudah jatuh cinta..ak sudah jatuh cinta dengan dunia blog nie.. *psstt itu RAHSIA okeyh ;))..


hebat ak rasakan..xsehebat jatuh cinta dengan manusia..haha

hey ini pun rahsia tau..*rupe2nye ramai yang baca blog ak nie, ak cma tau bila mereka2 itu bercakap " best r blog ko..kelaka ader, pasal kehidupan ko, percintaan ko sume..menusuk kalbu ble bca, penuh penghayatan.."
haa...
sungguh..
ak terkejut..
mereka baca blog ak ker..
dlm diam2 rupa2nya ak ader kekasih gelap utk blog ak nie..
hahaha..

nasib dorang xjadi pengikut setia ak..
hehe..
ak menulis blog hanyalah untuk ak meluahkan perasaan ak..
tempat ak mengadu masalah..
dan tempat ak berkongsi kegembiraan dengan siapa..


hey..yang sudi baca blog ak, TERIMA KASIH ak ucapkan..klu de masa baca r blog ak g eh..

haha..ak gelak sendiri..

berfantasi sendiri lg nampaknye..

itulah kehidupan..




*psssttt..agak2nye klu ade r anugerah untuk pencipta blog baru, korang rasa ak tercalon ker?? hahaha..ak berfantasi lg..realitinye ader ker?


2 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe~

blog memang tempat terbaik~

dgn blog aku jatuh cinta~
dgn blog juga aku putus cinta~

hebatkan blog?

Que3n of h3art said...

hahaha..
yup2..hebat sungguh
heee..~~