CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 10, 2010

SEBUAH CERITA..

sebuah cerita yang ak karangkan..
realiti hidup yang ak kongsikan..
kekurangan yang perlu perbaiki..
kelebihan yang dimiliki..


di suatu ketika..sang dewi yang mencari2 arah,mencari cinta yang sejati..sunyi d hati,walaupun d temankan rakan2 yang ramai..jauh d sudut haty ingin diri ia dimanjakan, dibelai, disayangi serta dihargai..

kesunyian yang di rasai..dikala teman serapatnye sudah mempunyai pasangan hidup, sang dewi masih lg tercari2 cinta yang ingin dikongsi..

dsuatu hari..perkenalan yang tidak disengajakan..perkenalan yang hanya bermula atas dasar persahabatan telah bertukar menjadi perhubungan..

sang arjuna..yaa,memiliki ciri2 yang diingini oleh sang dewi..maka bermadu kasih d antara sang dewi serta sang arjuna..

setiap malam tidak lengkap untuk ucapan d esok hari..setiap pagi tidak lengkap untuk mengucapkan salam dan setiap minit tidak lengkap dengan ungkapan2 yang keramat..

alangkah bahagianya hidup..alangkah hebatnye panahan asmara mereka berdua..kasih sayang yang bukan dipaksa, cintanya sang dewi kepada sang arjuna hanya MAHA PENCIPTA sahaja yang mengetahui..

perselisihan paham d dalam perhubungan adalah perkara biasa..sekiranya tiada perselisihan paham maka tidak lengkap r sesuatu hubungan tersebut..kadang kala perasaan marah, benci, sakit haty akan muncul bile bertingkah..

sume perkara itu di hadapi dengan tenang oleh sang dewi dan sang arjuna..

tetapi langit tidak selamanye cerah..pelangi xsemestinye akan muncul..dan matahari tidak semestinye memberikan langit yang membiru..

peristiwa yang tidak dapat dilupakan oleh sang dewi..kecewanya sang dewi apabila mengetahui perkara yang sebenar..tetapi, sang dewi menguatkan semangatnye, cuba untuk memberikan senyuman yang ikhlas kepada sang arjuna tiap kali berjumpa..

tidak mahu melihatkan apa yang tersarang di haty sang dewi lagi, maka ketika manusia bergembira untuk menyambut kedatangan tahun yang baru yang penuh dgn harapan, sang dewi melangkahkan kaki utk memberanikan diri berjumpa dengan sang arjuna utk mengetahui kisah yang sebenarnye..

lemah longlai kaki sang dewi tetapi digagahkan juga demi mendapatkan kebenaran..saat berdepan dgn sang arjuna, getaran di haty tetap dirasa..

sang arjuna..lalu berbicara lar mereka, sang dewi membuka langkah utk berterus terang terlebih dahulu kepada sang arjuna..setelah itu maka berbicara lar sang arjuna berterus terang apa yang berlaku..

terdiam..tertunduk sang dewi apabila mendengar..tatkala air mata ingin jatuh tatkala itu juga sang dewi cuba menguatkan semangatnye..senyuman yang diberikan kepada sang arjuna..ikhlas serta tiada paksaan yang diberikan oleh sang dewi..

perhubungan mereka diteruskan..sang dewi memberikan tempoh selama seminggu utk sang arjuna membuat keputusan..

saat utk menunggu keputusan,sang dewi juga turut berpk..adakah sang dewi perlu mengundur diri demi melihat kebahagiaan orang lain..yaa..cinta memerlukan pengorbanan..

7 hari..bermcm2 yang dipk kan oleh sang arjuna dan sang dewi..
selama itu jg lah sang dewi berjumpa dengan sang arjuna..

hari yang dinantikan sudah tiba..gelisah menanti resah..

dan..

itulah keputusan sang arjuna..percayalah bahawa cinta itu memerlukan pengorbanan, sang dewi sanggup berkorban utk melihat kebahagiaa org lain..bukan omongan utk sang dewi menyuruh sang arjuna membuat keputusan tetapi mengertilah wahai sang arjuna bahawa sang dewi tidak sanggup utk menghancurkan hubungan ini ketika sang arjuna dngn wanita yang lain..

katalah apa sahaja wahai sang arjuna..katalah bahawa sang dewi sengaja memaksa sang arjuna utk membuat keputusan..hanya MAHA PENCIPTA sahaja yang mengetahui apa yang terbuku di haty sang dewi..

"klu u pilih dia, u kna lupakan i..dan klu u plih i, u kna lupakan dia..bt pe bercinta dgn dia klu u xblh lupakan i dan bt pe bercinta dgn i klu u xblh lupakan dia..i nk u bt keptusan berdasarkan haty dan persaan u..u pk lah seelok2nye..klu u da rsa dia kt sana de jantan lain yang u cm org bodoh kt cnie bt pe..tlg jgn jd bodoh, u xpnh jmp dia g pn umo dia tu bpa, u igt dia nk tggu u ke? yup..maybe u ngn i terburu2 utk bercinta tp i cme nasihatkan u jer..jgn tunggu bnd yang kita xtau akan jadi ataupun tidak..jgn trlalu berharap nt kecewa..i da ckp pe yg i nk ckp kt u..i rela undur diri, i xtau nk ckp cmne tp i phm prasaan dia skg..dia xtau yg kita nie brjumpa, u pilih r atas haty n prasaan u.."

berbicara panjang d antara sang dewi dan sang arjuna..diam sahaja dari sang arjuna..

saat melangkah kaki pergi..air mata sang dewi menitis juga..biarlah lepaskanlah utk melihat org lain bahagia..hanya sang dewi sahaja yang mengerti..



~realiti d dalam percintaan tak semuanye indah dan xsemuanye bahagia..~

~kadangkala cinta itu datang tanpa dipaksa dan kadangkala cinta itu juga memerlukan pengorbanan..~




sebuah cerita daripada reliti kehidupan..

No comments: