CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 17, 2010

TANDA2 SALAH PILIH PASANGAN

1. Lebih banyak berkorban.

Cinta memang memerlukan pengorbanan.Dalam suatu perhubungan tidak boleh menghitung untung rugi. Tapi jikaanda lebih banyak berkorban sedangkan dia ala kadar sahaja, memangtidak adil. Apabila anda yang selalu mengorbankan waktu bersamateman-temannya dan keluarga hanya untuk bersama dia, sedangkan diatidak pernah melakukannya untuk anda. Maka hal ini menandakan bahwa diabukanlah pilihan yang tepat.


2. Rakan-rakanmulai menjauhkan diri

Sebelum dia menjadi kekasih, kawan2mengelilingi anda. Keadaan berubah seratus delapan puluh derjah ketikaanda menjalin cinta dengan si dia. Satu persatu sahabat anda menghilangdan menjauhkan diri maka jangan salahkan mereka. Mungkin saja sikapmereka dipengaruhi oleh sikap sejak anda memiliki dia dan anda bukanteman yang menyenangkan lagi.


3.Sahabat engganmembicarakannya.

Saat anda membicarakan tentang dia,ekspresi wajah dan body language sahabat anda terlihat resah. Merekamulai rajin melihat jam tangan seolah2 dia tidak betah bersembanglama-lama dengan anda. Atau setiap kali anda menyebut nama si dia danbersemangat menceritakan betapa hebatnya si dia, sahabat andamengalihkan pembicaraan atau hanya menanggapi seadanya.


4.Hubungan panas dingin.

Di awal hubungan, sudah pasti andadan pasangan sedang hot menjalinkan hubungan. Tapi semakin hari diaberubah menjadi acuh tak acuh dan dingin maka menandakan bahwa diabelum mau serius dengan anda. Ketika ia melihat anda begitu seriusmenjalinkan hubungan, dia merasa tidak sedap hati. Tak hairan sikapnyajadi berubah seperti itu. Kalau anda ingin hubungan yang mantapdengannya, maka anda telah salah pilih orang.


5. Terlalu banyak usaha.


Anda sering kali terlalu berusahauntuk sekedar bertemu dia. Anda selalu guna pelbagai cara untuk kepejabat dan tempat tinggalnya, walaupun sekadar makan di gerai dekatpejabatnya, atau tiba-tiba datang ke pejabatnya untuk memberi sesuatu.Atau bahkan anda rela bersusah payah mengatur perjalanan untuk bertemudengannya di tempat di luar kawasan. Padahal, sejujurnya dia tidakmenghargai semua usaha anda itu.


6. Hidup terasa terkonkong


Anda yang sebelum ini super aktif,independen, penuh semangat, tiba-tiba berubah menjadi orang yangtergantung dan tunduk kepadanya. Anda tidak lagi ke tempat yangdiinginkan sesuka hati, atau beraktiviti sesuai dengan minat tanpakeizinan si dia. Jika anda ingin pergi ke tempat yang anda inginkanmaka ada syaratnya yaitu harus bersama dia. Pergaulan anda pun mendapatpengawasan ketat darinya sehingga kadang2 dia akan menyoal anda sepertiseorang polis kepada penjahat. Apalagi saat anda sedang makan siangbersama rakan sekerja lelaki, pasti dia akan lebih memperketatkonkongannya.


7. Berat tubuhsusut.

Berat badan anda sebelum dan sesudahmenjadi pasangannya susut 3 hingga 4 kg. Ada dua kemungkinan terjadinyapenyusutan ini, anda melakukan diet keras untuk mendapatkan tubuh yangideal. Atau anda sering tertekan memikirkan sikap dan prilakunyaterhadap anda yang seringkali menyakitkan hati.

8.Hilang Keyakinandiri

Anda selalu merasa menyesal telahsalah pilih pakaian, aksesori, bahkan kata-kata, setiap habis bertemudengannya. Jangan mencari-cari kesalahan sendiri, kerana kehadiranseorang pasangan seharusnya menjadi pemangkin keyakinan diri danpenenang diri anda. Jadi apabila anda merasa serba salah dan takut,sebaiknya tinggalkan dia mulai dari sekarang.


9.Isteri / Suamiorang ATAU GF/BF org.


Jika kekasih anda adalahisteri/suami orang atau GF/BForg, maka sudah pasti anda salah pilih orang. Keranasudah jelas dia sudah memiliki suami/isteri atau GF/BF tapi anda masih tetap mau menjadi pasangannya. Lelaki berstatus suami orang ATAU BF org memang sangat menarikhati, apalagi rayuannya. Tapi mereka paling senang menabur janji, egoistanpa memikirkan perasaan anda. Jadi untuk apa anda menunggu dia, saatdia mengatakan akan menceraikan suami/ istrinya atau CLASH DRI GF/BFnya, sudah pasti hal itu jarang sekali terjadi

No comments: