CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 8, 2010

Sekuat Mana Pun- Aku Insan Biasa

berjalan menyusuri lorong yang gelap
lorong yang bisa buat sesiapa yang melalui hanya memandang kiri kanan
hanya bunyi cicak, tikus serta segalah mahluk yang mendiaminya
termenung jauh tajam merenung kehujung lorong





perjalanan yang aku lalui ibaratkan sebagai sebuah lorong
gelap, hitam, sunyi, tiada apa yang menarik
hanya ditemani dengan suara2 kecil binatang
kadang2 aku terlampau laju untuk menghabiskan perjalanan didalam lorong itu
kadang2 aku terlampau perlahan utk menghabiskan perjalanan





jatuh akibat tersilap langkah
bagi aku perkara biasa yang bisa aku tempuhi
jatuh tergolek akibat aku alpa dengan dunia ini
itu adalah lumrah bagi insan kerdil mcm aku
kadang2 lorong yang aku lalui itu diterangi oleh cahaya
terang, sinar yang berkilau
tapi apakan daya, itu hanya sementara bagi aku





sekarang aku berada di tengah2 lorong
aku harus meneruskan perjalanan aku
aku sudah separuh jalan
tak bisa utk aku berpatah kembali hanya semata-mata lorong yang gelap tanpa cahaya yang menerangi perjalanan aku nie
bukakan haty, bukakan minda
ia akan menerangi perjalanan ini





aku hanya insan biasa
bisa sakit apabila disakiti
tapi itu yang menguatkan aku untuk meneruskan kehidupan
kuatkan semangat untuk menempuh segala jalan yang penuh dgn ranjau serta duri
aku mampu halangi sume itu
hanya kepada yang ESA aku berserah
semangat aku tak penah luntur
aku pasti BOLEH

No comments: