CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 1, 2010

Umpama Dalam Bulatan, Takut Utk Keluar Dan Bila Keluar Rasa Bebas Sgt..Akhirnya Mengalah





satu bulatan
aku duduk di tengah
keliling aku mereka2 yang aku kenal
depan
belakang
kiri
kanan
aku kenal mereka







takut untuk keluar
bila tak keluar aku rasa mcm tak bernyawa
bila keluar rasa bebas sangat
takut untuk mengalah
dalam
luar
sama sahaja







keliling
macam-macam jenis haty dan perasaan
suka
duka
gembira
sayu
aku senyap
hanya memerhati







bila melangkah keluar
hanya terpaku
diam membisu
tunduk menyembah bumi
pekakkan telinga
haty sayu
diam seribu bahasa








didepan mata
hanya melihat
begini rupanya keadaan sebenar
enggan berkata apa-apa
biarkan haty berkata tanpa bicara
ada yang lain selain itu








sama-sama melihat
sama-sama mendengar
bukan sengaja
tapi tak sengaja
masing-masing pendamkan perasaan
hanya diri sendiri yang mengetahui
senyum
dalam diam ada duka









mengerti perasaan itu
sebab itu tak nak keluar dari bulatan
aku mahu terus duduk didalam bulatan
sekeliling aku hanya diam membisu
akhirnya aku yang mengalah
untuk dia

No comments: