CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 16, 2010

Bukan Taknak Cakap Banyak, Tapi Sudah Terlampau Banyak Cakap

penulisan blog kali nie lebih ke arah sesi luahan haty
anggap ini luahan atau keluhan ataupun sengaja mengeluh
hidup aku, kisah aku, aku sendiri yang garapkan
aku yang menjadi penulis skrip
aku yang mengarah sendiri cerita ataupun filem aku
ini bukan omongan, ini bukan fantasi tapi ini aku panggil realiti kehidupan
noktah






bila haty terbuka untuk berbicara aku akan berbicara walaupun seketika
walaupun panjang berjela mcm syarahan
haty aku, bukan haty orang lain
aku perlu berbicara mengenainya
tak peduli apa tanggapan orang lain terhadap aku
diri aku, hanya aku
noktah







jiwa kacau
bukan macam kacau dodol seperti hari raya mahupun hari raya haji
aku berceritakan tentang jiwa kacau
bukan haty kacau tp jiwa kacau
jiwa sape yang kacau?
kau?
kamu?
anda?
kalian?
bukan..jiwa aku sendiri yang kacau
jiwa aku kacau
noktah








seringkali di hantui persoalan yang aku rasakan jangan tanya nanti binasa badan
acapkali dihantui persoalan yang aku rasakan tak perlu berbuat demikian nanti parah haty
seringkali dihantui persoalan mengapa jujur itu penting tapi acapkali diabaikan
biarkan perasaan ini berlegar-legar
biarkan persoalan ini bermain-main didalam kotak pemikiran aku
noktah







jangan khianati lg
aku cakap jangan khianati lg
aku bagi ayat yang serba ringkas yang paham yang semua orang menggunakan bahasa ini didalam negara ini
jangan jadi pengkhianat lg
paham
noktah








mungkin aku hanya insan yang lemah yang bisa sakit apabila disakiti
mungkin aku hanya insan yang sentiasa tunduk bila acapkali dikhianati lg
mungkin aku hanya insan yang inginkan belaian, kasih sayang serta cinta dari seseorang
tapi aku mungkin akan jadi insan yang luar biasa bila diri aku dibuat seperti boneka
jangan jd celaka bila aku menjadi insan yang luar biasa
jangan jadi lahanat bila aku mula mengeluarkan kata-kata yang kesat
noktah

No comments: