CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 22, 2010

Terlampau Zalim Akan Merugikan Diri Sendiri, Kejam Tidak Bertempat..Bila Agaknya Mahu Menjadi Sopan

minggu baru
hari baru
waktu baru
segala2nya baru






aku mahu katakan jangan zalim sangat
nanti binasa badan
aku mahu katakan jangan kejam sangat
nanti rosak kehidupan
zalim
kejam
aku mahu gelak sekejap









beberapa minggu yang terlepas tiba2 aku teringat
seseorg bertanyakan aku mengenai si polan ini
sungguh aku terkejut
sungguh
terdiam aku sebentar
berpk sejenak apa dia katakan







celaka
itu ayat pertama yang aku keluarkan
si polan ini memang giler agaknya
agaknye si polan sudah gila dengan perempuan
agaknya si polan sudah giler tidak boleh hidup tanpa perempuan agaknya
si polan nie ada masalah dengan dirinya mungkin
agaknya lupa identiti akibat selalu kena ketuk dengan wanita lain








beberapa hari yang lepas
aku melihat seorg wanita jatuh tersungkur terduduk
akibat kezaliman, akibat kekejaman si polan nie
sungguh tak percaya apabila mendengar cerita daripadanya
lahanat
selama nie memang si polan nie menipu diri aku serta perempuan yg ada dlm haty dier hidup-hidup
apa nak jadi dengan si polan nie
elok kena pijak beramai-ramai mungkin








modalnya hanya sama
dari dulu hingga sekarang
ayat yang diberi lebih kurang sama dengan perempuan yang lain
lebih kepada ayat simpati
mungkin
lebih kepada ayat merayu
mungkin
kalau terkena dgn ayat si polan ini bisa akan percaya 1000 tahun
mungkin








si polan
si polan
si polan
apa tujuan sesebuah hubungan wahai si polan?
mungkin tak nak rasa sunyi walaupun diri sudah mempunyai kekasih tegar selama bertahun-tahun lamanya
ingat si polan
anda tidak merasa apa yang perempuan-perempuan ini rasa
kalau anda terkena balik nescaya anda taubat untuk bercinta
mungkin








hari ini
aku melihat seorg lagi wanita yang jatuh terduduk tersungkur
akibat daripada ayat giler si polan nie
akibat daripada ayat merayu si polan nie
wanita ini bisa lemah dengan ayat si polan nie
mau aku berikan contoh apakah ayat merayu atau ayat simpati si polan nie?
owh aku rasa xperlu
mungkin sampai tahun dpn aku tdk habis berbicara mengenai ayat si polan nie
aku katakan sekali lagi
modalnya sama
ayat
ayat
ayat
cukup








maaf
aku patut menegur si polan nie dgn cara kasar kali nie
kerana si polan nie pernah berjanji dengan aku suatu ketika dulu
aku percaya janji yang si polan nie berikan
mungkin kali ni janji itu aku harap si polan nie simpan dalam peti
dia sudah lupa ingatan mungkin
aku terpaksa berkasar ngn si polan nie
supaya si polan nie tau janji itu bukan barang mainan kau wahai si polan
si polan nie nk berjanji utk berubah
aku katakan boleh setia kpd kekasih si polan yang sudah berabad menunggu









kalau si polan nie tetap zalim kejam
aku harap si polan jgn datang cari aku lagi
jangan suruh aku menyokong si polan untuk berubah
tapi si polan sendiri lupa ingatan
mungkin lupa daratan barangkali
aku sudah jemu dengan permainan si polan nie
noktah







saya berkata : mendoakan kebahagiaan wanita2 tersebut, hidup anda pasti lebih bahagia selepas ini


No comments: